ontdek het castelluM
en omgeving

Castellum Hoge Woerd is een moderne herbouw van een 2000 jaar oud Romeins fort. Tegenwoordig is het Castellum dé plek waar cultuur, natuur en historie op een unieke manier samenkomen. Hier verwonder je je over bijzondere archeologische vondsten, geniet je van theater, proef je de Italiaanse keuken en ervaar je de natuur op de stadsboerderij. Ontdek ook wat de omgeving verder nog te bieden heeft!

Castellum Hoge Woerd

Naast een bezoek aan Museum Hoge Woerd, valt er nog veel meer te beleven binnen de imposante muren van Castellum Hoge Woerd. Zo kun je bij Podium Hoge Woerd van theater genieten: van cabaret en kleinkunst, tot aan grote dans- en muziekvoorstellingen. Bij stadsboerderij Steede Hoge Woerd (onderdeel van Utrecht Natuurlijk) beleef je de natuur: kom tot rust in de tuinen, knuffel met de dieren of leef je uit op de natuurspeelplaats. Ten slotte prikkel je je zintuigen met al het lekkers dat de Italiaanse keuken van het CastellumCafé te bieden heeft: van koffie en taart tot de heerlijkste pizza’s. Ook voor de gezellige borrelaar is er op het zonovergoten terras natuurlijk meer dan genoeg plek! Kijk voor de meest actuele informatie over Castellum Hoge Woerd op www.castellumhogewoerd.nl.

Dichtbij huis

Ook in de rest van dit verrassende stadsdeel van Utrecht zijn er nog een heleboel meer parels om te ontdekken. Wandel vanuit het Castellum zo het Máximapark in en ga op ontdekking uit. In een actieve bui? Kom in beweging en ga skaten, wandelen of fietsen over Het Lint, een brede groenstrook met daarin een verhard pad van in totaal 8 kilometer lang, dat rondom het park gelegen is. Niet ver bij het Castellum vandaan bevindt zich verder het Berlijnplein, het culturele hart van Leidsche Rijn. Dwaal hier rond en laat je meenemen in de wereld van kunst, cultuur en innovaties. Lees meer over wat er verder te beleven valt op www.ontdek-leidscherijn.nl.

In de buurt

Steek het water over en je bevindt je al snel in het stadscentrum van Utrecht. In het hart van ons land valt er natuurlijk ook genoeg te zien en doen voor winkelliefhebbers, museumfanaten en bourgondiërs. Breng een bezoekje aan de Domtoren (die je vanaf de omwalling van het Castellum al hebt kunnen spotten) of bevaar de prachtige grachten. Wist je dat je ook op het Romeinse schip De Meern 1 kunt varen? Laat je meevoeren en verrassen door de verhalen en charme van de stad. Kijk op www.ontdek-utrecht.nl voor meer informatie over alle hotspots.

Ontdek de omgeving

De bruisende stad even achter je laten? Breng dan eens een bezoek aan de regio rondom hartje Utrecht: kom tot rust in de buitenlucht, met dank aan de bossen, rivieren en het eindeloze polderlandschap. Beleef de geschiedenis in Woerden: een prachtig historische stad dat uit de Romeinse tijd stamt. Of bezoek een van de andere talloze buitenplaatsen en kastelen in de omgeving, zoals Kasteel de Haar. Plan nu alvast je volgende avontuur met behulp van www.visitutrechtregion.com.

Natuurspeelplaats bij Castellum Hoge Woerd met het castellum op de achtergrond. Bron: https://roxxy84.nl/spelen-bij-castellum-hoge-woerd/

Foto van deel van het Maximápark: je ziet een volwassene en een kind in een groene tuin vol gekleurde bloemen. Bron: https://www.visit-utrecht.com/locations/2713556086/maximapark

Utrechtse gracht met grachtenpanden aan weerszijden en de Domtoren in de achtergrond.

Foto van Kasteel de Haar, met een grasveld met bloemen op de voorgrond en een blauwe lucht met witte wolken boven het kasteel. Bron: https://www.ontdek-utrecht.nl/locatie/kasteel-de-haar